Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a61r31o45s23l88a41v 77R60e56z55n18i11k 4562243269540

Průměrná mzda na 30% západní úrovně, HDP na 80%....i řekové či španělé mají daleko větší mzdy......a produktivita je u nás minimálně stejná...možná je to důsledek, že u nás nejsou silné odbory....v severských zemích, německu, rakousku atd. se bez odborů neodehraje nic

+2/0
7.8.2016 20:50

R79a80d89i34m 57P18o49l93á14š67e21k 9946713559579

Problém je v tom, že v jednotném ekonomickém prostoru bez hranic a pro mladé navíc bez jazykových bariér není možné mít dlouhodobě prosperující ekonomiku, pokud v příslušné zemi budou výrazně nižší mzdy než v jiných státech.

Už jsme se stali výrobnou komponent, kdy naše práce v nízké mzdě na těch komponentách vytváří zisk v německých a jiných firmách provozujících z našich komponent finální montáž svých výrobků, vytváří vysoké mzdy jejich zaměstnanců a prosperitu německé a jiné západní ekonomiky. Zatímco u nás zůstávají drobky, ze kterých pozvednou naši ekonomiku není možné.

A jakmile se stane obvyklé, že kvůli nízkým mzdám každý trochu schopnější mladý člověk uteče z naší země za vyššími platy pryč, bude náš osud jako země zpečetěn definitivně jako ta levná výrobna komponent nevyžadující víc kvalifikované a schopné pracovní síly.

Musíme využít tu poměrně krátkou dobu, kdy většina schopnějších lidí ještě od nás neodchází a tudíž máme stále ještě pracovní sílu jako průměr poměrně kvalitní, abychom mohli přejít z výroben a montoven levných komponent na výrobu vlastních námi zkonstruovaných a vyráběných finálních výrobků prodávaných za vysokou marketingovou cenu. Díky které má taková firma dostatek financí pro zaplacení nejlepších nejkvalitnějších lidí, pro zaplacení nejnovějších technologií a pro vývoj nejnovějších a nejkvalitnějších výrobků.

Musíme prostě investovat do zvýšení mezd kvalifikovaných lidí.

Což pan Dlouhý nechápe a asi nikdy nepochopí, pro něho je podstatné, aby díky nízkým mzdám zaměstnanců přežil nějaký "umolousaný" neschopný podnikatel potácející se na hraně bankrotu.

+2/0
7.8.2016 10:50

P86e70t11r 23S41k29á32c43e47l 6594369399

Pan Dlouhý by konečně měl pochopit (od roku 1990 na to měl času dost), že odborům stačí mít na starost dvě věci:

- aby zaměstnavatel zaručoval zdravý pobyt na pracovišti, aby se nevrátil pracovník domů zmrzačený,

- aby si každý svojí prací vydělal tolik peněz, které mu umožní žít minimálně na hranici inflace. Samozřejmě ti schopnější víc, třeba víc než má šéf Hospodářské komory.

Takovým stylem pracovali odbory v Itálii již v roce 1979! Nic nového pod Sluncem.

Protože autor nikdy neřídil výrobní firmu a tudíž se neobklopoval schopnými lidmi, neví mnoho o personální práci, o způsobech jednání s lidmi. Teoreticky určitě to ví, ale praxe je praxe. Tu ve škole nenaučí.

Škoda, kde jsme za 26 let mohli být. Třeba již na pátém místě ve výrobě na hlavu, jako to učinili naši předkové před rokem 1938.

To by byl zajímavý článek od autora, proč za 26 let neprosperujeme tak, jak do dokázali naši dědové od roku 1918 do roku 1938! Potom nás hodili tzv. "spojenci" přes palubu a bylo vymalováno. I proto vyzývám všechny, aby šli k volbám a použili zdravého rozumu.

PetrSkácel, důchodce, aktivista za zdravý rozum v politice.R^

0/0
7.8.2016 14:39

V12á44c87l16a43v 69Š93u41b74r37t 9817923208507

Tomuto pánovi jde pouze a jen o to udržovat průměrnou mzdu na co nejnižší úrovni. Dokud vláda poslouchala podobné názory (byla to především minulá Nečasova vláda), byla ekonomika v recesi, klesala kupní síla a rostly zisky zahraničních korporací. Hospodářský růst byl mínus 2%, zatímco dnes je plus 4%. A není za tím žádný hospodářský cyklus, jak tito lidé donekonečna omílají, protože pokud srovnáme výkonnost české ekonomiky s okolními ekonomikami, s překvapením zjistíme, že mezi lety 2011-2013 a mezi lety 2014-2016 se nic dramatického v okolních státech nezměnilo (víceméně stále mírně rostly). Dramatická změna (od hluboké recese k prudkému růstu) nastala jen v ČR a naprosto neoddiskutovatelně souvisela se změnou vlády, včetně přístupu k problematice minimálních mezd.

Jak může pan Dlouhý třeba argumentovat proti výši minimální mzdy, když ta navzdory zvýšení zůstává jednou z nejnižších v Evropě? Tato vláda nemůže za to, že předchozí vlády minimální mzdu na téměř celé desetiletí zmrazily. Zajímavé také je, že mu leží v žaludku zrovna minimální mzda, když mu jde přece především o příliv kvalifikovaných a technicky vzdělaných odborníků...:-) Jak tomu přílivu případné zvýšení minimální mzdy na 11 tisíc Kč vadí, pro mě zůstává záhadou. To by nám ještě mohl dovysvětlit;-)

+2/0
6.8.2016 19:21
Foto

M50a42r82c89e89l 54M41a76t80u34š79á78k 4947534519253

Komik Středula... ze všech odborových bossů je nejvíce agresivní, nejvíce mluví "nepřesnosti". Podívejte se na bývalé bossy v našem parlamentu, senátu a europarlamentu. Se slzou v oku vzpomínám na jejich korektní jednání. Všichni za jednu stranu. Copak nikdo nevidí, že minimální mzda je zcela zbytečný pojem, který v praktickém životě nic ale vůbec nic neznamená? Pokud Vám firma nechce dát minimální mzdu tak je zcela bežné že přijme pracovníka na částečný úvazek a kde je minimální mzda? Populismus před volbami. Kam kandidujete pane Středulo? Nebo ještě počkáte až bude popularita mnohem vyšší? Prostí lidé, tam tenhle systém funguje.

Pracuji v Dněpropetrovsku, tady jsou zásadní fabriky s opravdu špičkovými technologiemi, tady se dělá kosmický program, raketové a letecké motory, tady jsou navazující technologie, které umožňují tuto náročnou výrobu. Po zhoršení rusko-ukrajinských vztahů tito špičkoví pracovníci hledají uplatnění. Navštěvují českou firmu a ptají se a chtějí pracovat v ČR. Stejně tak lékaři.

Vyzývám Vás pane prezidente Hospodářské komory ČR, zajistěte seznamy potřebných odborností a kvalifikovaných potřebných pracovníků a my jim tady poradíme. Pro Vás, kteří se bojíte Ukrajinských lidí tak Vám říkám, že jsou stejní jako my, nevím jestli je to pochvala ale myslím, že ano. Mzdy na Ukrajině se pohybují kolem 10% českých mezd. Tím že budou pracovat ve firmách v ČR, které je potřebují, získají firmy vyšším obratem větší rezervy ke zvýšení platů pro všechny. A to se minimálních mezd vůbec ale vůbec netýká.

+1/−2
4.8.2016 19:30

V32á22c29l43a59v 44Š73u78b30r44t 9727643768307

Mzdy na Ukrajině rozhodně nejsou na 10% českých mezd, to je lež. A i kdyby tomu tak bylo, tak je to jen další argument, proč se bránit přílivu pracovníků z Ukrajiny. A že firmám nejde o žádné experty, nýbrž o to, udržovat mzdy na stále stejně nízké úrovni, je nabíledni.

+2/0
6.8.2016 18:51
Foto

M60a80r57c39e42l 88M15a82t54u14š93á32k 4497444649283

Prosím, neříkejte o něčem či někom, že píše lži! Vy jste Ukrajinu neviděl ani z ponorky a tak se zdržte poznámek na tohle téma. Pro Vás uvedu, že průměrná měsíční mzda pro střední management je od 3 - 5 tisíc hřiven (momentálně přibližný kurz ke koruně je 1 : 1). Pro kvalifikovaného dělníka 3 - 4,5 tisíce hřiven. Pro informaci průměrný starobní důchod 1100 hřiven, ano tisícsto! Průměrný plat lékaře s atestací je 6000 hřiven. Běžný nájem 2-pokojového bytu s energiemi 2,5 - 5000 hřiven. Ale já nechci působit dojmem, že hledám sociální podporu pro Ukrajince. Já jen k té lži, kterou jste si dovolil napsat.

To, že českým firmám jde o přední vysoce kvalifikované dělník,y je nabíledni. Problém najít dělníka na stavbu neexistuje a tady souhlasím s komikem Středulou, že je možné je nalákat ze Slovenska. Ale některé profese u nás prostě neseženete a tady tihle špičkoví lidi hledají práci aby uživili rodinu. A představte si, nevytváří imigrační vlny. Představte si, že velmi slušně hledají možnou práci u nás (upřímně v Polsku takové lidi nepotřebují, potřebujeme je my, neboť v ČR nejsme montovna), hledají radu a pomoc. My máme jedinečnou možnost na potřeby českých firem rychle zareagovat, podle jejich konkrétních požadavků jim najít ty správné pracovníky a skontaktovat je.

V jednom se pane Václave shodneme. Růst ekonomiky v ČR není způsoben ekonomickým cyklem. Je to skutečně zásluha této vlády. Ale mluvit o minimální mzdě a udělat si s ní volební program je nízké a hloupé.

0/0
7.8.2016 7:36
Foto

M47a81r22c40e76l 47M29a40t30u16š69á28k 4227684939603

A budu jen souhlasit, když česká vláda přijme opatření, že mzda u zahraničních pracovníků musí být, po zapracování, stejná jako u českých pracovníků.

0/0
7.8.2016 7:40

Z28d51e91n90e72k 22H97o46r30n98e72r 4834781402953

Rozdílné názory na pracovní podmínky jsou legitimní. Každý hájí to své. Horší je, když padají kolem věcného problému špinavé argumenty. Autor tohoto blogu si myslí, že jsme hlupáci. V předposledním odstavci se nás snaží rozplakat nad kolektivním obviňováním podnikatelů, aby v posledním odstavci sám kolektivní demagogií zaútočil na lidi zneužívající dávky. Vážně je tohle věcný přístup a průchozí argumentace? Spíše bezradnost.

+4/−1
2.8.2016 23:24

J90o66s88e67f 34N44o45ž10i53č20k39a 5265721939546

V dnešní MF DNES je hezká reakce na článek pana Dlouhého s výstižným názvem Největší hrobař českého průmyslu.

+3/0
3.8.2016 8:39
Foto

M63a13r22i12e 58J36a45n27d97o47v19á 8371603455506

Tady na iDnesu je zase toto:

http://finance.idnes.cz/zamestnavani-cizincu-nedostatek-uchazecu-o-praci-f7x-/podnikani.aspx?c=A160802_114502_podnikani_kho

+1/0
3.8.2016 12:07
Foto

M38a72r40i47e 44J83a76n68d49o49v87á 8341283955286

Tak jsem se schválně podívala, a ona ta reakce je od Středuly. Vy jste komik :-D

+1/−1
3.8.2016 16:04

M57i94r33o27s50l45a48v 60K42u58l81h39a38v31ý 5839162711

R^R^R^

0/0
4.8.2016 10:29

A68n16t75o55n49í13n 54K14o74u77n92o15v39s77k50ý 9938790968728

Ve své funkci ministra viděl český průmysl umírat a pomáhal ho dobít.

+1/0
4.8.2016 12:48

A88n98t12o91n55í43n 11K25o60u76n14o10v43s73k42ý 9848250518248

Ad p.Nožička

0/0
4.8.2016 12:56

S81t26a39n21i20s67l96a66v 62T60r19k50o39l29a 3905596380671

Kdo toho komouše protěžuje ??!! !!

+1/0
2.8.2016 16:21

P89a24v77e45l 13K21u39c42h92t77a 4636241947334

Bude zase kandidovat na Hrad? Ale v tomto výlevu je trapnej:-(

+1/0
2.8.2016 22:03

L64u67b85o15m90í41r 49B40o46j92k71o 8952686274746

To mluví ten právý vyžírka za komančů výl s komanči a teď piští s jinými chlebodárci.

+1/−1
2.8.2016 10:47
Foto

M41a53r59i64e 48J22a40n84d49o33v60á 8571943715736

Za komančů nás vylo s komanči 15mega :-/:-). A mnozí vyjí doteď

+2/−1
2.8.2016 10:56

J12o94s73e14f 58N96o79ž60i23č44k94a 5925541609696

Ovšem ne každý z těch 15 milionů s nimi vyl tak intenzívně jako autor tohoto článku. :-/

+6/0
2.8.2016 12:05

J70a66n 78R76á53ž 1659323394550

Bývalý komunista je to samé jako bývalý černoch. Ale to neznamená, že černoch nemůže mít rozumné úvahy.

Když něco rozumného vysloví bývalý komunista, zapleskám mu, když bývalý komunista dobře řídí fabriku, respektuji to.

Co ovšem nesnáším, jsou bývalí komunisté, kteří po vstupu do politiky se náhle tváří jako největší pravičáci, nic pozitivního nevykonali a jen žvaní .

+2/0
2.8.2016 14:32

R10a13d19i90m 42K27a39l53a65s 2420446742261

Tak zrovna v otázce minimální mzdy bych pomlčel... Naše minimální mzda patří k nejnižším v Evropě, vyšší mají Slováci a celá řada zemí s výkonnostně slabší ekonomikou...

To jsou ty věčné argumenty, že si pak takový podnik takového zaměstnance nebude moci dovolit a ten chudák půjde na ÚP... Najednou se tu argumentuje chudákem zaměstnancem, ale že pracuje za naprosto směšnou sumu nám nevadí . To je především licoměrné.

Nezaměstnanost je nízká, a i kdyby měl být tedy skutečně někdo propuštěn, tak to za navýšení minimální mzdy stojí. Už jen pro odlišení pracujících a nepracujících.

A možná se i takový propuštěný jedinec bude více snažit se kvalifikovat na vyšší pozici, anebo se sebou alespoň něco málo udělat.

Protože to, že nejsou lidi je druhý nářek...

Tak co vlastně chceme?

Směšně nízkou minimální mzdou se skutečně k nějakému fiktivnímu blahobytu nepropracujeme. Ten musí vést přes snahu a přes tlak - na všechny: na zaměstnance i zaměstnavatele.

Zaměstnance nesmí zakrnět a flákat se a zaměstnavatel se musí snažit dobře svého pracovníka odměnit. Jakákoliv nerovnováha je zhoubná stejně jako současný stav: "My mu dáme pár kaček a von to tady Franta, kterej jinak vůbec nic neumí, snad nějak pořeší," je kničemu...

Tlak na minimální mzdu přináší i tlak na mzdy následné a to pak přinese další přehodnocování smysluplnosti a výhodnosti vyšších pozic. To zase souvisí např. s efektivitou práce, se kterou na tom nejsme zrovna dobře, atd.

Dávat si za metu nízkou minimální mzdu je tak do jisté míry podobné, jako dávat si malé cíle... A to opravdu nic dobrého nemůže přinést...

+6/0
2.8.2016 10:10

Z18d13e40n46ě59k 14J14a77n50s72a 9158714789940

... tak toto je ,,přesně" úvaha odborářského předáka Rv. Pane kolego - je celkem jisté, že každý zaměstnavatel si svého spolehlivého, šikovného a pracovitého zaměstnance zcela jistě ,,DOBŘE ODMĚNÍ". Je to i v jeho zájmu si takového udržet. A ,,nerovnováha" není vůbec ,,zhoubná", poněvadž alespoň motivuje ty průměrné až podprůměrné.

+3/0
2.8.2016 10:25

V35á65c26l72a98v 84Š82u70b41r66t 9357933808107

Není to pravda. Prvotní je úspora nákladů a co nejlevnější pracovní síla. Bude-li mít většina manažerů k dispozici dva lidi - pak vždy vybere toho levnějšího a spolehlivost nebo pracovitost bude na druhé koleji. To by ten dotyčný musel mít nějakou znalost, nebo dovednost, která je zcela jedinečná. Takového si zaplatí, protože musí, ale takových "nenahraditelných" je naprosté minimum...

0/0
6.8.2016 18:57
Foto

M29a75r46c56e39l 33M16a74t72u74š24á58k 4337824309173

Václave, zase někdo lže? Nesouhlasím s Vámi, manažer už dávno ví, že potřebuje kvalitního pracovníka víc, než "mamlasa" na němž ušetří peníze ale nic pořádně neudělá.

0/0
7.8.2016 8:02
Foto

V83á35c26l53a39v 68C82h70u12c17h90m23a 6325391268836

A proč si teda nedáte nějaký vyšší cíl a sice, že nebudete pro nikoho pracovat za mzdu, která je pro vás nepřijatelná? Pak nebudete žádný zákon o minimální mzdě potřebovat. Jak je to tedy s těmi vašimi cíli? Chcete k nějakému dojít, ale ne vlastním přičiněním, ale regulací jiných?

+2/−1
2.8.2016 10:47

V67á56c48l26a65v 40Š97u13b79r75t 9417423518907

Budete. Protože, i když podnikáte, jste závislý na tom, jak vydělávají ostatní. Jste na tom dokonce možná ještě závislejší, než jako zaměstnanec.

0/0
6.8.2016 18:58
Foto

V10á57c53l86a36v 65C21h19u96c22h84m32a 6345981168326

A co jste tím chtěl jako říct? Nějak nerozumím. Můžete vysvětlit?

0/0
7.8.2016 23:52

P17e26t36r 96K91a92r83a27f36i17á92t 3820117476670

Montovna jsme proto, že se u nás technologický pokrok zastavil tak někdy v 60. létech 20. století. Stačí si vzít třeba takové motocykly Jawa. ještě po válce byly v podstatě světovou konstrukční špičkou od které se učili i Japonci. A v roce 1985, kde byla Jawa a kde Kawasaki, Suzuki nebo Honda. Nebo taková elektrotechnika. Po válce tady zůstala spousta výrob po Němcích, ti byli také špičkou. No a v roce 1985 - slavná Tesla neuměla vyrobit radiomagnetofon, na barevné TV se nedalo koukat atd. No a kde byly Sony, Sanyo či Panasonic. Ale hlavně, že jsme byli první na světě ve výrobě oceli na hlavu;-D, jak nás učili ve škole (a asi to byla pravda vzhledem k tomu, že hospodářství vedli ti komunističtí lumeni). Kolik československých výrobků a služeb bylo schopno zcela konkurovat svým protějškům z USA, SRN či Japonska? Nemůžete chtít "západní" životní úroveň, když nám ten Západ 40 let ujížděl. A navíc, když povětšinou mají naše vlády akorát zájem zaměstnat masy utahovačů šroubů místo podpory high-tech výrob a technologií (viz naposled ten cirkus kvůli podpoře pro GE na vývoj a výrobu proudových motorů).

+2/0
2.8.2016 9:25

P34a27v25e79l 34N12o22v41á14k 4973448325481

Ale my jsme levná montovna, kde se zahraniční majitelé snaží o co nejnižší mzdy a zisky vyvádeji do zahraničí. V tom má šéf odborů pravdu. Že tomu zabrání zvýšení minimální mzdy lze ale pochybovat.

+2/0
2.8.2016 6:00

P20ř43e33m81y76s82l 82Č48u57l34í64k 8910633692840

Že se se zahraniční majitelé snaží o co nejnižší mzdy, to je normální. Každý majitel se snaží vyplácet co nejmenší mzdu, každý normální zaměstnanec se snaží dostat co nejvyšší mzdu. Pokud ovšem vím, žádná naše montovna nevyplácí dělníkům minimální mzdu, ale daleko víc. Zisky vyvádějí do zahraničí, ale kam jinam by je měli vyvádět? Oni tu nejdříve investovali, aby jim to přineslo zisk. První čeští majitelé nic nevyvádějí, protože firmy pod jejich vedením dávno zkrachovaly. Škoda Plzeň, Liaz, Tatra, ČKD, Poldi Kladno.;-)

+5/0
2.8.2016 8:09

J88a97n 85H91l81e41d59í30k 8218679128346

středulové jsou placení úředníci pod ministerstvem vnitra, a svou existenci musí denně naplňovat stále vyššími požadavky z důvodu uhájení příčiny svého fajnového postavení,-- za kecání zlatý post, komu by se to nelíbilo.--- Bylo by výsostně správné, aby odborářští vypasenci žili POUZE Z PŘÍSPĚVKŮ !!! SVÝCH ČLENŮ

+2/−1
1.8.2016 23:45

F71r93a87n86t58i68š12e50k 53S34o53b34o75t82k74a 1707563394900

Pane Hledíku, můžete prosím rozvést, kdo a jak dotuje odborářské bossy? Já až doposud jsem žil v domění, že je to jen a jen z příspěvků jejich členů či jejich centrály, která snad žádné státní dotace nemá???

0/0
2.8.2016 9:16

D36a26n30a 58P72o47l24a20n80e17c19k60á 3876885947335

Úplně původne takový odborář normálně pracoval a k tomu se angažoval v odborech. Pak teprve, za rozvitého socialismu se z toho stala placená funkce.

+2/0
2.8.2016 11:05

M78i55r83o21s67l20a45v 18K15u32l25h45a52v49ý 5339142901

Zastáváte se menší části podnikatelů. A co ti zaměstnanci, kteří dostávali část mzdy mimo výplatní pásku? Počítat umíte, pane Dlouhý, tak mě ukažte, jak normální rodina bude existovat s minimální mzdou?!!

M.j. když slyším Vaše jméno, hned se mně vybaví Váš palec dolů nad super kšeftem ČKD Kompresory, které mohly dodneška produkovat v mnoha miliardách místo dnešního příštipkaření. Mít takové "boty" na hrbě, zalezl bych do kouta a ani nedutal.

Buď byl někdo hodně "zainteresovaný" nebo neměl na rozhodování buňky. Zničit jednu ze čtyř fabrik na světě, která uměla vyrobit jakýkoli axiální speciál, s nejlepší zkušebnou v Evropě, na to musí být silný žaludek!!!

+5/−2
1.8.2016 22:59

S18t38a85n57i82s16l78a49v 18S23l61e57z10á74k 7784913711162

Tak to jsem zvědav, zda vám na toto odpoví.

+1/0
1.8.2016 23:24

M60i20r30o85s13l10a83v 16K32u24l19h29a71v78ý 5329122141

Nedělám si naděje, hroší kůže má své výhody!;-ORv

0/0
4.8.2016 10:32
Foto

M81a25r83c70e41l 32M62a67t44u66š26á43k 4257644349323

Nedá mi to, v devadesátých letech, jako ministr průmyslu, během jednoho dne zrušil ekonomickou diplomacii a položil tak na lopatky Jawu, Čezetu, Tatru a další firmy orientované na východ a které právě s pomocí obchodních atašé na velvyslanectvích ČR tyto vývozy držely. Teď to znovu budujeme za těžké peníze. Taky jsem zvědav na odpověď.

0/0
7.8.2016 8:12

K63a29r13e16l 11S15t70r47ž63a43n10o26v16s19k78ý 1418265135

Naší největší konkurenční výhodou jsou už 25 let nízké platy, to je hlavní motivace pro západní firmy.

Výkon naší ekonomiky je na 70 % německé, platy jsou na 35 %.

Nejvíc mladých lidí pracuje jako prodavač...

To nevypadá na standartní evropskou ekonomiku.

+7/−2
1.8.2016 21:25

P46e68t18r 48K25a53r13a51f86i45á59t 3830687936160

Největší problém je složení ekonomiky. Podíl výrob s vysokou přidanou hodnotou a požadavky na vysoce kvalifikované síly je pořád relativně nízký. Mzda je pro podnikatele v podstatě odrazem "replacement value", čili nákladů na výměnu příslušného člověka a jeho důležitost v procesu. Logicky je snadné vyměnit obyčejného dělníka nebo prodavače v kšeftu daleko snadněji, než koncepčního vývojáře či specialistu, kterých trh práce moc nenabízí. A tomu odpovídá i mzda.

0/0
2.8.2016 9:30

V23l70a72d60i63m50í47r 25K66ú64n 5325526300514

Roztomile řečeno: Podnikatelé prý platí mzdy svých zaměstnanců a odvody státu ze

své kapsy. A do jim ty kapsy plní, pane Dlouhý?;-€;-€

+5/−1
1.8.2016 20:34
Foto

V41á29c56l34a76v 49C79h28u21c41h66m55a 6275461768416

Jejich schopnost prodat práci zaměstnance lépe než ji umí prodat onen zaměstnanec. Zaměstnanci mi kapsy neplní, oni jen odvádějí práci, za kterou dostanou zaplaceno. Jestli já na tom něco vydělám nebo ne, je už moje starost.

+14/−2
1.8.2016 21:02

K49a72r37e64l 51S67t41r26ž58a48n23o26v87s96k82ý 1348555275

Je to začarovaný kruh. Kdyby lidi všeobecně víc vydělávali, koupí víc vašich služeb a vy zase můžete víc platit svoje lidi. Jenže kdo ten kruh rozetne? Počítalo se s tím, že zahraniční firmy. Ale nestalo se tak. Mám známé cizince, kteří sem byli vysláni mateřskou firmou na nějakou dobu za jejich původní plat. A pak jim řekli: buď odjedeš domů, kde budeš mít svých osmdesát tisíc, nebo zůstaneš pracovat tady za dvacet osm, vyber si.

0/0
1.8.2016 21:28
Foto

V20á95c78l64a57v 61C48h66u52c36h83m32a 6105731868116

Perpetuum mobile neexistuje. V ekonomice nebude víc peněz tím, že své peníze přenechám někomu jinému bez toho aby ten druhý vyprodukoval něco navíc. To je jen hloupá mantra levičáků, aby snáz mohli přerozdělovat a sami se na tom přiživovat, aniž by cokoliv produkovali. Takže žádný začarovaný kruh. Každý dostává za svou práci právě tolik, za kolik je ochoten pracovat a kolik si tedy skutečně zaslouží.

+5/0
1.8.2016 22:42

M22i63r20o14s91l91a15v 40K46u78l65h55a71v93ý 5309702751

Pane Chuchmo, co takový všeobecný údaj, že odměna zaměstnanci je cca 10% finální ceny produktu?!

0/−2
1.8.2016 22:39
Foto

V62á88c24l91a82v 30C11h80u29c66h67m38a 6565361588156

A co s tím? Zbylých 90% je zisk podnikatele za jeho schopnost finální produkt prodat. Máte -li pocit, že jste jako zaměstnanec nedoceněn, prodávejte sám svou práci s větším ziskem. Pokud to ale nedokážete neskuhrejte, že někdo jiný to zvládne a po právu mu náleží ona odměna 90% z finální ceny produktu.

+5/0
1.8.2016 22:46

S83t15a90n28i25s80l41a40v 33S91l63e40z77á89k 7884463691392

Je zajímavé, jak si bráníte svých 90%, ale když zaměstnanec chce více, tak je to špatné. Pan Stržanovský má pravdu. Více peněz pracujícím, větší obraty firem (a vyšší HDP). Konečně by se začaly vyrovnávat i ceny služeb v porovnání se "západem".

+1/0
1.8.2016 23:06
Foto

V27á52c85l30a92v 96C52h74u44c65h55m34a 6625731738366

Pro mně není špatné, když zaměstnanec chce více. Je to přirozené, že každý si hájí to své. Je ale na mně, abych posoudil, zda se mi pak ještě zaměstnanec vyplatí nebo ne. Když mí zaměstnanci zvyšovali neúměrně své požadavky, aniž by rostl nějak jejich výkon a když si k tomu ještě přisadil stát tím, že bych jim měl platit i nemocenskou tak mí zaměstnanci o práci přišli.

Pan Stržanovský pravdu nemá. Bohatství se tvoří nějakou produkcí, přidanou hodnotou, ale nikoliv jiným rozdělením zisku.

+6/−1
2.8.2016 0:23

M56i22r88o40s52l69a35v 82K23u91l40h63a21v88ý 5499242521

Taková jednoduchá otázka: je vyšší produktivita v Německu způsobena tím, zaměstnanec více "kmitá"? A nebo umí německý podnikatel vytvářet lepší podmínky a umí práci zaměstnance lépe prodat?!

+1/0
5.8.2016 6:15

R36a43d61i62m 18P69o35l71á89š27e67k 9656953459509

Produktivita se počítá v peněžních hodnotách, ne v objemu zboží.

Když tedy výrobní cena stejného výrobku je v Německu kvůli vyšším platům 1,5x vyšší než v ČR, tak německý dělník, i když za stejný čas vyrobí stejný počet kusů, má 1,5x vyšší produktivitu.

0/0
7.8.2016 10:17



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.