Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e72t15r 60D27o46s96t34á38l 2329905148

Kolikpak za "práci" v Hospodářské komoře dostáváte Vy? Štědře dotovaná instituce. Zkuste si žít za minimální mzdu.

0/0
24.2.2016 16:53
Foto

R84o60m26a79n 96K20o16z96e75l 4637196813184

Jezdím občas kolem firmy, kde sice neplatí minimum, ale jen o malinko více a na místech pro management parkují mercedesy. Tak neříkejte, že tuto firmu by zvýšení minimální mzdy položilo nebo by propouštěli.

+2/0
14.2.2016 19:34
Foto

V25á63c35l46a83v 98C94h44u82c38h59m32a 6625381898346

Pak studujte, makejte na sobě a své kariéře ať nejste závislý na mzdě za minimum a budete pak třeba také jezdit v mercedesu. Chce to ale taky nevolit tu socialistickou svoloč, která vám brání uplatnit se na svobodném trhu.

0/0
18.2.2016 14:11

P45e80t48r 51D94o36s44t15á89l 2529485678

Hlavně že Vy si najdete vždy nějaké teplé místečko, kde jste vystaven tržnímu prostředí, že?

+1/0
14.2.2016 16:39

J11a17r77o62s33l51a11v 81L71i87m53a 1325947691

Pane Dlouhy, velice se divim vasemu clanku. Bez predcteni prispevku diskutujicich, vim 80% odpovedi uz na ten vas nadpis. Nebudou lichotiva. Znate prece zakon otevreneho trhu. Podle nabitky je take poptavka. Ta se do rovnice s minimalni mzdou nehodi. Take prosperita se do toho nevleze. To vite vy a to vim take ja. Proto to me udiveni nad vasim clankem.

0/0
12.2.2016 19:10

M12i32r65e57k 44P80i25n71k39a81s 7702391227876

A další námitka: prý propustí nejméně kvalifikované zaměstnance. Odporuji: to jsou např. uklízečky. Vyřeší to firmy tím, že se bude méně uklízet. Kdepak. Aby se zaplatili uklízečky, budou se muset vzít nějaké drobné nejvyššímu managementu ;-D. Už tuším i ve Švýcarsku nějak tyto platy zastropovaly, protože je do očí bijící, když si manager vydělá během prvního týdne roku tolik, co je průměrný plat ve firmě a ještě dostane zlatého padáka bez ohledu na hospodářské výsledky.

Proč myslíte, že se stal bestsellerem Kapitál od T. Pickettyho?

+1/0
12.2.2016 18:57

M28i30r55e41k 59P37i42n75k59a96s 7982201367186

Neférově argumentujete chráněnou dílnou. Tam mohou být mzdy nižší, neboť jsou pouze dalším příjmem k invalidnímu důchodu.

I v tržním hospodářství musí platit regulace ochraňující slabšího ( proto například ERÚ, antimonopolní či telekomunikační úřad - jestli tomu vy z Goldman Sachs jste ochotni rozumět :-/). Podnikatel většinou není altruista a chce si většinu výnosů ponechat pro sebe. Pokud v 90. letech naše pravicové vlády drželi minimální mzdu na 2500,- a Vy osobně jste chtěl minimální mzdu zrušit vůbec, pak se nedivte, že pro většinu Čechů se "pravice" stala sprostým slovem.

+1/−1
12.2.2016 17:09
Foto

Z62d57e37n25k56a 35W34a22g48n42e18r66o51v39á 6769940908

Pane Dlouhý, dovolím si dva argumety:

1. zvýšení minimální mzdy na 40% průměrné mzdy .. Je v programovém prohlášení naší koaliční vlády - dle informace médií: http://www.novinky.cz/domaci/327265-penze-porostou-rychleji-slibuje-vlada.html

2. BLAHOBYT se jinak posuzuje z výše sta tisícových platů a jinak z výše 9.900 Kč hrubého, která vlastně platí první měsíc, dosud 9.200 Kč

Dále taková připomínka: JAK se například tito lidé mají zabezpečit pro životní rizika, spořit dětem na studia nebo sobě na penzi?

Lze vůbec takový život nazvat důstojným?

Takovéto platy jsou pak dotovány ze sociálních dávek, aby ti "pracující" mohli třeba i bydlet, což Vaší HOSPODÁŘSKÉ KOMOŘE patrně vyhovuje, dotovat hospodářství ze sociálních dávek.

Váš článek je ostuda nejen Komory ale i pro stát Rv

+2/−2
12.2.2016 15:18

P93a38v23e62l 51K42u22l71a 7668375358718

A proč by si lidé spořili na penzi? Tu jim přece zajistíte, ne?

+2/0
12.2.2016 17:04

V68o58k34o54u17n 18V81l54a54d81i86m62i16r 8802228339918

Ja bych k clanku i k diskusi jen dodal, ze tu minimalni mzdu v Nemecku maji vetsinou jen zamestnanci v restauracich a kadernictvich, kteri k ni maji tak jako tak jeste dysko. A aby nedoslo k obvyklym nedorozumenim, to dysko jim Finanzamt dani.

Zamestnanci malych i strednich firem ( k ten strednim uz se pocita treba 10 zamestnancu) jsou plceni podle tarifu, ktery zpravidla rocne vyjednavaji odbory se svazem zamestnavatelu.

+2/0
12.2.2016 14:39

J84a12r98d63a 15C14h80o23v54a21n25e24c 6531885973989

Minimální mzda je tak nízká, že se z ní normálně nedá žít - snad jedině nějaký single zcela bez závazků a bez dluhů to zvládne, ale bude žít skutečně z ruky do huby a stále v bídě.

A tedy vzniká otázka: je správné, aby ten, kdo pracuje, třel bídu s nouzí?

Kdo pracuje, by se vždy měl mít lépe než ten, kdo nepracuje. Přesto jsou u nás stovky, tisíce lidí, kteří nepracují a nikdy nepracovali a mají se lépe než pracující lidé s minimální mzdou.

+5/0
12.2.2016 13:45
Foto

M50i79l83o82š 22F44. 31P93e49c46h21a51r 3593561690295

1) „snad jedině nějaký single zcela bez závazků a bez dluhů to zvládne“ — myslím, že naopak – pokud jsou na to dva, tak mají z čeho zaplatit nájem. Pokud jste s minimální mzdou sám, tak jste na tom vždycky hlř.

2) V dalším naopak bezvýhradně souhlasím.

+2/0
12.2.2016 13:51
Foto

H88a78n81a 34V36l17k62o53v52á 9405614962664

pokud bude žít u rodičů...na nájem to není.

0/0
12.2.2016 14:15
Foto

Z11d91e88n63k64a 11W37a49g79n50e80r14o23v67á 6929390628

Hospodářeská komora to vysvětlí, jak se z takové almužy dá žít. Jsou "dobří" hospodáři. Kůň sice zdechnul ale odnaučili jsme jej žrát.

+2/0
12.2.2016 15:31
Foto

R97o50m94a34n 73K17o72z72e42l 4267406393804

Ano, zažil jsem kluka, kterému měsíčně stačilo vydělat 4500 Kč (pod agenturou), bydlel u maminky a stačilo mu to.

0/0
12.2.2016 15:58

P81e33t37r 19N45a28j61d94e90k 7687916493981

Tak když bydlel u maminky, tak mohl dělat i zadarmo. Nepochybně by mu to taky stačilo ;-D;-D;-D Super argument, pobavil jsem se. Díky.

0/0
12.2.2016 16:26

J40i52ř31í 92J94u59r23č77á63k 9557700158367

Myslím, že pokud má někdo postavenou firmu na tom, že platí lidem 9500,- tak by toho měl nechat.

+6/−1
12.2.2016 13:32

J83i25ř90í 32K83i95n19d97l 2678567753147

Jasný pane Jurčáku, a jít na pracák a nechat se živit státem. To je to nejlepší, že.

+3/0
12.2.2016 14:23

V32o73k76o67u16n 81V12l84a73d76i29m50i48r 8312808269138

Mozna, ze to nakonec ten stat prijde levneji.

0/0
12.2.2016 14:34
Foto

V28á77c65l13a18v 43C46h14u68c83h94m39a 6115721958546

Dokážete tento svůj blábol nějak rozumně zdůvodnit nebo z vás mluví jako vždy jen prostá závist, že vy jste žil vždy na samém dně?

0/0
18.2.2016 14:17

P88e71t84r 45N20a56j72d67e30k 7617176943491

Já bych chtěl vidět JEDNOHO JEDINÉHO zaměstnance, kterému vadí, že se za poslední 2 roky zvedla minimální mzda z 8000 Kč na 9900 Kč. Ne vážně, zkuste vylézt z té bubliny a občas hodit řeč s těma, kterých se minimální mzda opravdu týká a o nichž tak zasvěceně hovoříte, že je její zvýšení poškodilo. Z mé zkušenosti vím, že většina nezaměstnaných chce pracovat (a spousta i načerno pracuje), ale mají hrůzu v očích z toho, že je pracák bude nutit do nějaké práce za minimální mzdu. Z jednoho prostého důvodu, na té sociálce si "vydělají" víc.

Osobně než nějaké umělé navyšování minimální mzdy bych mnohem víc uvítal, kdyby vláda konečně přestala ustupovat tlaku pracovních agentur a firem a omezil se příliv nekvalifikované pracovní síly ze zemí mimo EU. Nedostatek pracovníků by způsobil tlak na růst mezd, který tady prostě není (protože Ukrajinců je víc než dost) a pak by se mnohým z těch 450 000 nezaměstaných vyplatilo i chodit do práce. Dnes se jim to bohužel nevyplatí a mnoho z nich je nezaměstnaných záměrně. Ne že by nechtěli pracovat, jen si nechtějí finančně pohoršit.

+4/−3
12.2.2016 13:08
Foto

M82i62l25o92š 93F49. 78P20e11c23h39a40r 3623471960175

„Já bych chtěl vidět JEDNOHO JEDINÉHO zaměstnance, kterému vadí, že se za poslední 2 roky zvedla minimální mzda z 8000 Kč na 9900 Kč.“ —— Pokud je ten zaměstnanec stále ještě zaměstnancem, jistě mu to vadit nebude...

Jinak souhlasím.

+1/0
12.2.2016 13:20

P54e72t14r 33N95a59j58d94e79k 7927706143961

On ten zaměstnanec ohrožený výpovědí kvůli vyšší minimální mzdě má vždycky možnost se se zaměstnavatelem nějak dohodnout, třeba na zkráceném úvazku a dobrovolné práci "přesčas" zadarmo. Stát nemá šanci zjistit jestli dotyčný v práci opravdu strávil jen 100 hodin nebo 200 hodin. To by toho zaměstnance musel sledovat 24 hodin denně.

Takže ty kavárenské řeči teoretiků o tom, kterak vyšší minimální mzda škodí hlavně zaměstnancům jsou opravdu úsměvné. Osobně žádného takto poškozeného neznám a ani jsem o žádném neslyšel.

+2/−1
12.2.2016 13:37
Foto

H81a56n35a 50V63l84k31o78v46á 9165324272444

Právě proto, že spousta nezaměstnaných načerno pracuje a k tomu pobírá dávky, minimální mzda nemá smysl....

+1/0
12.2.2016 13:33

V87o58k54o15u56n 19V74l60a75d87i13m71i53r 8332148309238

Ale ma, jen musi stat tu praci na cerno lepe hlidat. A proporcionalne trestat. Kdyz nekdo bude brat davky a k tomu si na cerno prividelavat, myslim ze stotisicova pokuta postaci. U u toho kdo na cerno zamestnava by klidne podle rozsahu a povahy mohla byt i vyssi nez stomilionova.

Nemusi se kvuli tomu schazet do nekonecna parlament a vlada. Staci podivat se jak to delaj u sousedu a prevzit to.

0/0
12.2.2016 13:37

V11o77k73o22u28n 66V14l89a97d61i75m37i18r 8662808169608

Po pocatecni neduvere jsou dnes v Nemecku spokojeni vsichni, jak zamestnanci, tak zamestnavatele. Jedine co se nelibi, a to obema stranam, je administrative spojena s prosazovanim skutecne pracovni doby.

0/0
12.2.2016 12:43

J70i98ř49í 73K46i61n39d46l 2168677323787

Pane Krčmáři, podnikatelé ke svým zaměstnancům chovají lépe než za komunistů a za druhé stát na jedné straně diktuje zaměstnavatelům výši minimální mzdy a na straně druhé si z minimální mzdy ukrajuje značný kus pro sebe dělá a to celou třetinu.

+3/0
12.2.2016 12:33

P20e60t26r 58N33a14j54d53e32k 7697916503251

Vám vadí, že si ten zlý stát vezme třetinu z jeho mzdy? Opravdu? A z čeho byste chtěl platit jeho zdravotní péči, jeho budoucí penzi, učitele, které učí jeho děti atd.? Myslete taky někdy prosím.

+1/0
12.2.2016 13:48

J57i56ř97í 33K66i31n32d64l 2918627143807

Hlavně myslete vy pane Najdeku. Já vím, že myslet vlastní hlavou bolí. Proč stát nařizuje skoukromé osobě, jakou mzdu má vyplatit , aniž by zaměstnane odvedl práci v této hodnotě a na druhou stranu si z toho kus vezme.

0/0
12.2.2016 14:27

P48e64t26r 43N75a21j97d80e20k 7877106583781

Protože i tomu zaměstnanci s minimální mzdou musí stát poskytovat služby jako zdravotní péče, školství zdarma, penze, údržba silnic zdarma atd. Jistě se shodneme na tom, že pokud by zaměstnanci dostávali minimální mzdu 1000 Kč měsíčně a odvedli z ní daň 200 Kč, tak by byli pro stát poněkud proděleční.

0/0
12.2.2016 15:13

P83a61v36e62l 38K11u17l97a 7588875148408

Já se těším, až ta minimální mzda bude vyšší, než ta průměrná ;-);-D

+3/0
12.2.2016 12:19
Foto

H22a48n46a 10V23l28k97o22v76á 9845494372194

Za opravu nadpisu děkuji.

0/0
12.2.2016 12:11

M55i57l92o69š 14K69r56č48m53á81ř 2687945127626

minimální mzda by u nás nemusela být tlačena odbory a vládou, kdyby se zaměstnavatelé chovali slušně a i v nestátním sektoru dokázali lidem za tu práci přidat, je divné, že jsme za 25 let dohnali západní Evropu v cenách, ale v platech a penzích si jí vůbec neblížíme

+3/−3
12.2.2016 12:07

J61a96r82o89s75l22a13v 62L71i61m80a 1965687121

Pane Krcmar chtel bych vam vysvetlit, proc jsme ani za 25 let se nepriblizily tem na zapade. Tomu Nemecku, Francii atd.

Zacnu otazkou. Kde chodite nakupovat potraviny? Kde chodite nakupovat vse pro vylepseni domu, zahrady, vasi nastrojove dilny, kde si ukladate penize atd. Podivejte, ja nakupuji v Kauflandu, v Obi nebo Bauhausu, mam ulozene penize v Ceske sporitelne a jezdim Citrenem, protoze ma automatickou prevodovku. Koupeny byl v Nemecku.

Vsechny tato jmena (a mnoho dalsich) jsou jmena firem, ktere nam poskytuji sluzby, plati vsechno co je potreba podle zakona, ALE SMETANA (ZISK) si odvezou domu. To jsou vyrobny aut, prodejny potravin, potreb pro domacnost, vydelek bank (ceskych podle nazvu), a mnoho dalsich odvetvi, co zde davaji praci, ale zisk jde nekam jinam.

Proc si myslite, ze Nemecko ma plusovy rozpocet s tak perfektni socialni ochranou. Nebo Svedsko, Britanie, Nizozemsko (firma OKD do dneska) a dalsi a dalsi. Ja odhaduji na 80 procent podniku v CR je v rukou zahranicniho kapitalu. Mame praci, ale jen tolik penez za praci ceskeho pracovnika, kolik nam jsou ochotni zaplatit. Zvyseni minimalni mzdy? Smesne. Behem roku mate ceny vseho o to procento zvysene.

Hledate-li odpoved, studujte batovi principy podnikani. Jeho vidina a odhodlanost, ktera prinesla tolik dobra do meho mesta.

Priste poukazi, jak to napravit. Mejte pekny weekend.

+1/0
13.2.2016 1:28

O46n11d98ř22e97j 53N81ý52č 6238385537273

Minimální mzda je v Německu okolo 40 000. Panu autorovi který naši ekonomiku ovlivňuje více či méně skoro celou dobu po revoluci se nelíbí zvýšení minimální mzdy na 11 500? Tím pouze ukazuje že jeho ekonomické schopnosti naši zemi nikam neposunuli a měl by pouze mlčet a už vůbec ne radit.

+3/−5
12.2.2016 11:59

V57o90k68o66u77n 14V20l64a46d25i93m94i72r 8242158929858

Kdyz uberete 25%, priblizite se pravde.

0/0
12.2.2016 12:40
Foto

M41i87l16o10š 53F12. 52P81e56c96h58a79r 3183821540455

Navíc porovnávat plat jako takový bývá zavádějící. Dobré je srovnat celkové náklady. Jestliže dáte třeba za byt 2+1 v přepočtu přes 20.000 Kč měsíčně(*)...

---

(*) podle www.mnichov.de/mkportal/modules/wiki/index.php/Životní_náklady_v_Německu

+1/0
12.2.2016 12:48

V57o64k22o93u15n 82V76l86a13d64i31m17i14r 8482828479878

Vy jste jiste v zivote v Mnichove nebyl a zadny byt tam nevidel. Jinak byste toto nemohl napsat.

0/0
12.2.2016 13:15
Foto

M66i80l49o46š 27F13. 88P25e83c31h17a61r 3843381410495

Vzhledem k tomu, že jsem v Mnichově nikdy nebyl, vyhledal jsem si informace na internetu a dal jsem ke svému příspěvku odkaz, odkud jsem informace čerpal, aby každý, kdo má o věci informace z první ruky, mohl to, co jsem napsal, uvést na pravou míru.

Jestliže jste tedy v Mnichově žil (nebo žijete), můžete mě poopravit?

0/0
12.2.2016 13:19

V58o24k59o92u98n 79V58l20a29d96i88m80i45r 8772178239208

Uz se stalo.

0/0
12.2.2016 13:21

V90o51k12o14u97n 40V61l33a77d31i61m69i35r 8282368889668

A jeste otazka, co byste za takovyto byt v takoveto poloze platil v Praze?

http://www.immowelt.de/expose/28NP64H

0/0
12.2.2016 13:19

J55i33ř33í 54K88i85n32d38l 2278307233187

Pane Nýči, V Německu byla minimální mzda zavedena dne 1. 1. 2015

a stanovuje německým a i zahraničním zaměstnavatelům vyplácet minimální mzdu ve výši 8, 5 euro za hodinu. Mít zaručenou mzdu 11500 aniž jsem něco odvedl je podle mého názoru pitomost. Já být soukromník, budu se snažit této mzdy vyplácet nejméně.

+1/0
12.2.2016 12:43

V79o16k23o93u50n 92V85l39a44d59i83m97i69r 8312588959508

Pochybuji, ze vam bude nekdo platit mzdu aniz byste neco odvedl. Naopak Arbeitsamt a Zollamt spolecne kontroluji, zda jste za tu vyplacenou mzdu nedelal dele, nez vam zamestnavatel vyuctoval.

0/0
12.2.2016 13:32

J92a77r61d90a 77C31h83o88v65a12n64e79c 6741805203479

Nemáte pravdu. V Německu je institut minimální mzdy už desítky roků a minimální mzda je odstupňovaná podle věku.

0/−1
12.2.2016 13:48

V25o97k25o47u75n 83V34l49a59d32i94m49i34r 8842668379358

Pravdu nemate ani v jednom jako obvykle vy.

Mindestlohngesetz (MiLoG) gilt in Deutschland ab dem 1. Januar 2015 ein flächendeckender allgemeiner gesetzlicher Mindestlohn für Arbeitnehmer und für die meisten Praktikanten in Höhe von 8,50 € brutto je Zeitstunde.

+1/0
12.2.2016 14:10

M87i33r51e61k 26P12i83n39k14a84s 7902311597696

A nemáte náhodou pravdu oba ? Minimální mzda nebyla stanovena celostátně, ale většinou odborovými svazy spolu s dalšími tarify. Tahle praxe vyhovovala až do sjednocení Německa. Potom se ve východní části objevily případy, kdy zaměstnavatel tlačil do mzdy 1 €/hod., takže jako v jedné z posledních civilizovaných zemích byla přijata zákonem minimální mzda.

0/0
12.2.2016 16:47

V78o72k60o54u33n 43V57l74a19d52i22m40i54r 8362448649798

Minimalni mzda byla uzakonena celostatne, jinak to ani nejde k tomu 1.1. 2015. Vse ostatni jsou nesmysly nevedoucich. Pokud o tom nic nevite, najdete si prosim obsak koalicnich rozhovoru CDU/SCU a SPD. Uz tam je to zakotvene.

Odborove svazy vyjednavaji tarif se svazem zamestnavatelu. Vetsinou je to tak, ze IG Metall vybere zastupce odboru nejbohatsich zemi a poslezastupci je vyjednavat s zastupci zamestnavatelu. Jinak vse co pisete nema se skutecnosti vubec nic spolecneho.

0/0
12.2.2016 17:31

M44i36r53e86k 56P68i84n97k94a40s 7182701987436

A co jiného jsem asi napsal : že tarifní mzdy byly vyjednávány odborovými svazy a teprve 1. 1. 2015 byla minimální mzda uzákoněna celostátně. Někdo z nás dvou má dlouhé vedení. X

0/0
12.2.2016 17:44

V27o10k62o25u75n 73V40l43a93d76i22m24i97r 8492858569578

Napsal jste:

Minimální mzda nebyla stanovena celostátně, ale většinou odborovými svazy spolu s dalšími tarify. Tahle praxe vyhovovala až do sjednocení Německa. Potom se ve východní části objevily případy, kdy zaměstnavatel tlačil do mzdy 1 €/hod., takže jako v jedné z posledních civilizovaných zemích byla přijata zákonem minimální mzda.

Coz odporuje skutecnosti a proto vam to vytykam. Ale mozna jste to myslel jinak, nez jste napsal. Ale za to ja nemohu.

0/0
12.2.2016 19:03
Foto

K93a49r14e56l 94B15o81h32á14č74e56k 1371127496134

Sprav si nadpis :)

0/0
12.2.2016 11:59



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.